Lastega filosofeerimne

Lastega filosofeerimine ja Tarkuste Hoidise metoodika parimaid praktikaid

Koolituse „Väärtuskasvatus lasteaias – Tarkuste Hoidise metoodika“ tagasisides on  tihti soovitud sellele koolitusele järge. Lisaks kogunes koolitaja Merike Mitil erinevaid Eestimaa lasteaedu külastades üha juurde väärtuskasvatuse alaste parimate praktikate näiteid. Nii valmiski uus jätkukoolitus „Väärtuskasvatus lasteaias II – lastega filosofeerimine ja Tarkuste Hoidise metoodika parimad praktikad“ (Merike Mitt läbis ka vastava täiendõppe Tartu Ülikooli juures lastega filosofeerimise alal).

Uues koolituses läheme süvitsi ühe väärtuskasvatuse olulise metoodika – lastega filosofeerimisega. See metoodika on suurepärane abivahend õpetamaks  lapsi iseseisvalt mõtlema, ennast väljendama ning maailmas asjadest aru saama. Selle abil suureneb lapses enesekindlus ning võime mõista nii ennast kui teisi. Filosofeerime ise ja saame rohkem teada lastega filosofeerimise nüanssidest.

Ja muidugi on koolitusel taas hulganisti praktilisi ideid (üle 100 foto ja hulganisti tekste), mida oma lastega kasutada. Samuti teeme ise läbi uusi väärtusmänge ja -tegevusi.

Koolituse teemad:

  1. Lastega filosofeerimise (LF) sisu ja kasu
  2. LF erinevad võimalused – arutlemine, joonistamine, kirjutamine, legod jne
  3. Vestlusjuhi hoiak ja tegevuse ette valmistamine
  4. LF teemad ja tekstide valimine
  5. Filosoofiliste küsimuste moodustamine
  6. Filosoofilise vestluse käivitamine ja lõputegevused
  7. Tarkuste Hoidise metoodika edasiarendused ja lisad, uusi tegevusi ja mänge
  8. Parimad praktikad lasteaedadest, kuidas erinevaid väärtusi lasteni viiakse

Koolituse kestus 8 ak/h

Grupi suurus – maksimaalselt 20 inimest

Koolituse ajakava (ajakava saab vastavalt vajadusele veidi muuta)

10.00 Koolituse algus
12.00 Lõuna
13.00 Koolitus jätkub
14.30 kohvipaus
14.45 Koolitus jätkub
16.30 Koolituse lõpp

Koolituse hind: 650 eur + km (hind sisaldab mahukaid koolitusmaterjale igale osalejale. Hind ei sisalda koolitusruumi renti ja lõunasööki)

Lastega filosofeerimise ÕPPEKAVA leiad SIIT  ja ÕPPEKORRALDUSE  SIIT.

Väljavõtteid koolituse tagasisidest:

  • Meeldis, et koolitaja hoidis tähelepanu erksana – teooria, arutelud ja mängud vaheldusid.
  • Meeldisid põevad harjutused, nt üheskoos filosofeerida ja arutleda põneva teema üle.
  • Meeldis, et kõik on praktikas rakendatav.
  • Koolitaja ise oli suureks eeskujuks järgides reegleid ja kokkuleppeid, mida lastega silmas peab pidama.
  • Meeldis, et saime praktikas filosofeerimist kogeda – katsetada. Sellel on teraapiline mõju – mõjus väga lõõgastavalt ja rahustavalt.
  • Kindlasti soovin parktikas rakendada unejutupuud, fantaasiarännakuid ja mõttekaarte.
  • Meeldis, et koolitaja on väga hästi ettevalmistunud, teadlik, mõnus, vahetu ja hariv.
  • Selliseid koolitusi oleks vaja ka õpetaja abidele.
  • Sellel koolitusel võiks olla mõni tund juures.
  • Meeldis, et oli praktilist tegevust.
  • Meeldis mõte, et lapsed ise eesmärgistavad oma tegevused aastaks.
  • Mulle meeldis avatus, mis sellest teemast jäi ja ka materjal kaustas.

Lisa kommentaar