Õpetaja kui liider – grupiprotsesside juhtimne

Õpetaja on oma klassi ees selle juht ja liider. Õpetaja käes on võimalus muuta klass üksteist toetavaks meeskonnaks. Õpetajal on võimalus juhtida grupiprotsessi, mis on suureks toeks õpiprotsessile. Et õpilased saaksid keskenduda eelkõige sellele, milleks nad on kooli tulnud – õppimisele.

Algamas on uus õppeaasta. Osad grupid/klassid/rühmad on päris uued, osades on mõned õpilased vahetunud. Huvitav, kes kujuneb selles grupis liidriks ja loodetavasti ei ole tõrjutuid. Algab igasügisene suhete paika loksumine.
Kas pole see mitte igasügisene teema? Isegi kui grupis/klassis on vahetunud kasvõi üks liige – mõjutab see alateadlikult kogu gruppi ja kõik algab jälle otsast. Ja kõik see käib paljuski õppetööle keskendumise arvelt.
Kuidas küll saaks teha nii, et õpilased oleksid heas õhkkonnas keskendunud õppimisele mitte omavahelisele nägelemisele?

Hea uudis on see, et grupiprotsessid on juhitavad. Tööriistad selleks saab grupiprotsesside juhtimise koolituselt.

Tegemist on väga praktilise koolitusega, kus saab kaasakonkreetseid nippe ja tegevusi, hulgaliselt aktiivõppemeetoditega läbi viidavaid harjutusi, mis kõik aitavad kaasa konkreetse grupiprotsessi sujuvusele.

Koolitust on võimalik tellida 1- või 2-päevasena.

Koolituse teemad:

  •  Grupiprotsessid – mis see on?
  • Johari akna mudel – kuidas see aitab kaasa suhete kvaliteedi parandamisele
  • Grupiprotsesside erinevad faasid
  • Grupiprotsesside juhtimine – juhi võimalused ja tegevused igas faasis
  • Probleemsituatsioonide ja konfliktide ennetamine ja juhtimine grupis
  • Kuidas aidata grupil/klassil võimalikult valutult ja kiireminil jõuda koostööfaasi
  • Kuidas panna õpilased ühise eesmärgi nimel tööle
  • Eesmärgistamise mudelid
  • Inimeste erinevus kui väärtus – kuidas seda erinevust arvestada hea tulemuse saavutamiseks
  • Tarkus on mõistmine – kuidas suurendada mõistmist
  • Erinevate põlvkondade väärtused – kuidas toime tulla praeguse ja tulevikupõlvkonnaga

Grupiprotsesside koolituse ÕPPEKAVA leiad SIIT ja ÕPPEKORRALDUSE SIIT.

Väljavõtteid koolituse tagasisidest:

  • – Koolitus oli arusaadav, meeldis lihtsus selles.
  • – Meeldis, et koolitaja ei olnud pealesuruv. Aktiviseeris meid märkamatult ja meeldivalt.
  • – Koolitus oli väga praktiline ja analüüsiv ja lisaks huvitavatele teoreetilistele materjalidele oli konkreetsete probleemide lahendamisele tuge pakkuv.
  • – Meeldis koolituse sisu ja meetod, Johari akna teooria, millega ma polnud enne tuttav. Meeldisid rühmatööd, vanasõnad, lood. Tore, asjatundlik, huvitav koolitaja.

Lisa kommentaar